Handelsbetingelser
Information om Max Jessen A/S
Max Jessen A/S
Industrivej 2
9575 Terndrup
Tlf: 98 33 53 33
E-mail: [email protected]
CVR: 31 28 63 28
Når du handler hos Max Jessen A/S - uanset om det er på vores hjemmeside eller i bolighuset accepterer du handels- og leveringsbetingelser, som er listet nedenfor. Vi anbefaler, at du læser betingelserne igennem, inden du gennemfører en ordre på www.max-jessen.dk eller i bolighuset.
Betaling:
Max Jessen modtager betaling med Dankort/VISA-Dankort, VISA, VISA Electron, Mastercard og JCB. Betaling vil først blive trukket på din konto, når varen afsendes. Vi tager ikke kortgebyrer.
Du kan også betale med Xpresspay - Læs mere her.
Alle beløb er i DKK. Danske kroner og er incl. moms.
Max Jessen benytter Quickpay der krypterer alle dine kortoplysninger med den såkaldte SSL (Secure Socket Layer) protokol. Det betyder, at uvedkommende ikke kan aflæse dit kortnummer eller andre informationer under transaktionen med PBS.
Hvis en pris er åbenlyst forkert, og du rimeligvis burde havde opdaget dette, er vi ikke forpligtet til at levere det pågældende produkt til den forkerte pris.
I tilfælde af forsinkelser, restordre eller udsolgte varer, bestræber vi os på hurtigst muligt at informere dig herom, og hvad vi kan gøre i sagen – f.eks. give dig pengene tilbage, eller hjælpe dig med at finde en tilsvarende vare et andet sted.
Reservation af beløb
Betaler du med et internationalt betalingskort, reserveres beløbet med det samme. Pengene reserveres på dit kort eller konto indtil:
1) Vi trækker beløbet, når vi sender varen, eller
2) pengene frigives ifølge aftale med din kortudsteder.
Du kan læse mere om reglerne for dit specifikke kort hos din kortudsteder.
Levering:
Max Jessen vil bestræbe sig på at afsende bestilte lagervarer samme dag (som kan sendes med GLS), når ordren er modtaget senest kl. 15:00 på hverdage. Herefter er leveringstiden 1-3 hverdage). Ordrer, der er modtaget efter kl. 15:00 på hverdage eller på lørdage og helligdage, vil blive afsendt den efterfølgende hverdag (hvis de kan sendes med GLS). Herefter er leveringstiden 1-3 hverdage.
Leveringsmetoder:
Max Jessen sørger for levering med egne biler, GLS eller fragtmand (med mindre andet angives) til modtager på den dato, der er ønsket i bestillingen. Rettidig levering forudsætter dog at GLS eller fragtmand overholder dag-til-dag levering. Såfremt der opstår forsinkelser hos vore biler, GLS eller fragtmand, vil dette tilsvarende forsinke leverancen i forhold til den ønskede leveringsdato. Egne biler, GLS og fragtmands kvalitetsmål omkring leveringssikkerhed er minimum 97% for pakker og minimum 99% for pakkepost. Bemærk dog at disse procentsatser er gennemsnitlige, og kan dække over store lokale og tidsbegrænsede variationer.
-
I tilfælde af meget forsinkede (adskillige dage) eller decideret udeblevne leverancer, fremsender Max Jessen naturligvis en ny leverance uden beregning.
-
Møbler leveres af fragtmand til kantstenen. Chauffør eller Fragtmand kan kontakte kunden 1 time inden leveringen eller efter aftale.
-
Levering til Bornholm og visse småøer er ikke omfattet af GLS eller fragtmandens målsætning om dag-til-dag levering, idet forsendelser til disse områder i nogle tilfælde, kan vare 2 dage. Max Jessen tager altid udgangspunkt i dag-til-dag levering for lagervarer. Som afsender kan du evt. vælge leveringsdatoen én dag tidligere for at kompensere for dette.
-
Levering af møbler til udlandet samt ikke brofaste øer efter aftale. Kontakt os venligst [email protected] eller 98 33 53 33 og aftal forsendelse.
Levering til ikke brofaste øer:
Max Jessen leverer til færgeterminal på normale betingelser, køber står selv for transport derfra. Dette gælder også Grønland og Færøerne. Ved yderligere info kontakt os venligst på 98 33 53 33.
Fragtpriser:
Leveringsmetode | Beskrivelse | Priser |
Click & Collect | Afhentning i forretningen eller på lager. Du kan hente din vare, så snart du har modtaget en bekræftelse på, at varen er klar til afhentning | GRATIS |
GLS pakkeshop | Mindre pakker v. køb under 499,- | 39,- |
GLS hjemmelevering & erhverv | Mindre pakker v. køb under 499,- | 49,- |
GLS | Mindre pakker af brugskunst (ikke figurer) v. køb over 499,- (gælder både pakkeshop, hjemmelevering og erhvervslevering) | GRATIS |
Kantstenslevering v. køb under 6000,- | Dine møbler bliver leveret og placeret ved første dør i gadeplan eller ved første forhindring (dette kan være en trappe eller smal port). | 349,- |
Kantstenslevering v. køb over 6000,- | Dine møbler bliver leveret og placeret ved første dør i gadeplan eller ved første forhindring (dette kan være en trappe eller smal port). | GRATIS |
Indbæring* v. køb under 6000,- | Dine møbler leveres af to fragtmænd, som bærer dem ind og placerer dem efter rimelig anvisning. | 749,- |
Indbæring* v. køb over 6000,- | Dine møbler leveres af to fragtmænd, som bærer dem ind og placerer dem efter rimelig anvisning. | 499,- |
Dellevering tilbydes til 499,- | Dine møbler kan leveres som dellevering, hvis du har købt mere end en ting og ikke ønsker at vente på bestillingsvare. Kontakt butikken 98 33 53 33 for at tilkøbe dellevering. |
499,- |
*Af arbejdsmiljømæssige hensyn kan tunge varer over 70 kg. kun leveres, hvor der er muligt at anvende tekniske hjælpemidler. Ellers leveres varen kun til første forhindring, der opstår på fragtmandens vej fra bilen til gadedøren. Vi gør vores bedste, men kan ikke garantere indbæring, hvis forholdene ikke tillader det. Ved indbæring leveres dine varer på det sted på adressen, som du har bestemt – forudsat at der er fri passage.
Inden vi leverer dine varer, bedes du derfor sikre, at der er fri og uhindret adgang til det sted i boligen, hvor dit møbel skal placeres. Det vil sige, at varen kan passere trappeopgange, døråbninger, entré og lignende.
Hvis vi ikke kan levere varen af pladsmæssige årsager, og varen skal tages med retur, tilbageholder vi leveringsgebyret, og der bliver også opkrævet leveringsgebyr for en evt. ny levering.
OBS inden indbæring:
Bemærk venligst at vores chauffører ikke må tage deres sikkerhedssko at under indbæring. Det kan derfor være en god ide at afdække gulvet, inden chaufførerne ankommer på adressen.
Dette skal være gjort inden ankomst på adressen. Max Jessen kan ikke drages til ansvar for evt. rengøring af gulvtæpper eller gulvbelægning ved mangelfuld afdækning, med mindre det følger af ufravigelig dansk lovgivning.
Udstillingsmodeller:
Når du køber en udstillingsmodel skal du være opmærksom på, at der kun er 1 stk. af hver vare (hvis ikke andet er angivet). Disse udstillingsmodeller har stået til udstilling i bolighuset og kan dermed have få brugstegn. Har du spørgsmål til en specifik udstillingsmodel, skal du blot kontakte os.
Specialvarer:
Varer som ikke er en del af de almindelige standardvarer, som først produceres ved bestilling og som i nogle tilfælde udarbejdes ud fra kundens ønsker, leveres efter nærmere aftale, normalt op til 5-10 uger.
Reklamationsret:
Max Jessen yder 2 års reklamationsret i henhold til købeloven, omfattende fabrikations- og materialefejl, der konstateres ved varens normale anvendelse. Reklamationsretten dækker ikke fejl, skader eller slitage, direkte eller indirekte opstået som følge af forkert betjening, ringe vedligeholdelse, vold eller uautoriserede indgreb. Hvis din reklamation er berettiget, betyder det, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller et afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.
Reklamation over fejl og mangler, som bør opdages ved sædvanlig undersøgelse af varen, skal meddeles Max Jessen indenfor rimelig tid på mail [email protected] og gerne med billeder af varen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at fejlen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.
Varen kan efterfølgende returneres efter aftale for reparation, ombytning eller efter aftale evt. kreditering. I forbindelse med reklamationssager afholder Max Jessen returneringsomkostninger i rimeligt omfang, hvis reklamationen er berettiget. Husk også at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.
Ombytning & Reklamation:
Varen kan ombyttes hos:
Max Jessen
Industrivej 2
9575 Terndrup
Bemærk: Der er ingen ombytnings eller fortrydelsesret på specielle bestillingsvarer samt udstillingsmodeller.
Reklamation:
Ved fejl, mangler eller evt. udeblevne leverancer bedes henvendelse rettet til
Max Jessen
Industrivej 2
9575 Terndrup
eller [email protected] eller 98 33 53 33.
Varereturnering:
Max Jessen
Hadsundvej 54
9575 Terndrup
Varereturnering foregår til denne adresse. Returfragt betales af kunde – bemærk at vi ikke modtager pakker sendt pr. efterkrav. Angående varen stand ved returnering - læs mere i afsnittet "Varens stand ved returnering" længere ned.
Returnering kan også ske ved at nægte modtagelse og give os besked herom eller aflevere varen personligt hos os, hvis fyldestgørende informationer følger pakken – eksempelvis kopi af ordrebekræftelse.
Fortrydelsesret:
Der er 14 dages returret på varerne, regnet fra den dag de modtages. Hvis du vælger at fortryde et køb, anbefaler vi, at du sender varen retur i den originale emballage. Hvis varen er værdiforringet, fratrækker vi det beløb, du hæfter for. Omkostninger til returnering skal du selv afholde.
Fortrydelse skal anmeldes til os senest 14 efter varen er modtaget og fra fortrydelsen skal I senest 14 dage efter returnere forsendelsen.
Meddelelsen skal gives pr. mail på [email protected]. I meddelelsen skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret. Du kan også vælge at benytte vores standard fortrydelsesformular som du finder nederst i handelsbetingelserne og sende med retur.
Du kan ikke fortryde købet ved at nægte at modtage varen uden samtidig at give os besked.
Returnering:
Når du har givet os besked om, at du vil fortryde dit køb, har du 14 dage til at sende varen tilbage til os.
Du skal selv betale for at pakken returneres, og det er dig, der hæfter, hvis der opstår en skade under transporten.
BEMÆRK: Afhenter du ikke din pakke i den valgte pakkeshop inden for fristen, trækker vi fragt prisen fra beløbet af din ordre, da pakken her sendes retur til Max Jessen igen.
Ingen fortrydelsesret:
Disse aftaler kan ikke fortrydes:
Levering af varer, som er fremstillet efter dine specifikationer eller har fået et tydeligt personligt præg, Hvis varen allerede er sat i produktion hos vores leverandør, vil der ved afbestilling modregnes et gebyr på 25%.
Vi tager dette afbestillingsgebyr, fordi dit bestilte møbel er speciallavet efter dine ønsker, og fordi vi ikke kan sælge møblet videre til samme pris efterfølgende.
Varens stand ved returnering:
Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Med andre ord – du kan prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik.
Hvis varen er prøvet udover, hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi og i visse tilfælde kan det betyde, at du kun kan få fragtomkostningerne tilbage.
For at modtage hele købsbeløbet retur, må du altså gøre det samme, som man kan i en fysisk butik. Du må afprøve varen, men ikke tage den i egentlig brug.
Vi anbefaler, at du sender varen retur i den originale emballage. Hvis den originale emballage mangler, kan det muligvis medføre en værdiforringelse af varen.
Tilbagebetaling af købsbeløbet:
Hvis du fortryder dit køb, får du dine penge tilbage. Hvis varen er værdiforringet, fratrækker vi det beløb, du hæfter for.
Vi refunderer alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (det gælder dog ikke ekstra leveringsomkostninger i de tilfælde, hvor du har valgt en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), senest 14 dage fra den dag, hvor vi har modtaget din besked om, at du vil fortryde aftalen.
Vi tilbagefører pengene med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet, medmindre vi har aftalt andet.
Vi kan tilbageholde betalingen indtil vi har modtaget varen, med mindre du sender os dokumentation for at have returneret den.
Varen sendes til:
Max Jessen
Hadsundvej 54
9575 Terndrup
Ved klage:
Klager kan sendes til [email protected] Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg via Klageportalen for Nævnenes Hus.
For at kunne klage, skal varen eller ydelsen, som du vil klage over, have kostet mindst 1.110 kr. og højst 100.000 kr. For klager over tøj og sko skal prisen dog have været mindst 720 kr. Det koster et gebyr at få klagen behandlet.
Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark er det muligt at klage til ODR, via. Følgende link: http://ec.europa.eu/consumers/odr
Standard fortrydelsesformular:
(Denne formular udfyldes og returneres kun, hvis fortrydelsesretten gøres gældende)
Til:
Varen sendes til:
Max Jessen
Industrivej 2
9575 Terndrup
Jeg meddeler herved, at jeg ønsker at gøre fortrydelsesretten gældende i forbindelse med min købsaftale om følgende varer/tjenesteydelser:
__________________________________________________________________________________
Bestilt den: ___________________________ Modtaget den: _______________________________
Forbrugerens navn: ______________________________________________________________________
Forbrugerens adresse: ___________________________________________________________________
Forbrugerens underskrift: ____________________________________ Dato: _________________
(kun hvis formularens indhold meddeles på papir)
Handelsbetingelserne er senest opdateret d. 07.02.2024