Handelsbetingelser og levering

Betaling

ILVA Max Jessen modtager betaling med Dankort/VISA-Dankort, VISA, VISA Electron, Mastercard og JCB. Betaling vil først blive trukket på din konto, når varen afsendes.
Du kan også betale med ViaBill - Læs mere her.

Mobilepay 903999

Alle beløb er i DKK. Danske kroner og er incl. moms.

ILVA Max Jessen benytter ePay der krypterer alle dine kortoplysninger med den såkaldte SSL (Secure Socket Layer) protokol. Det betyder, at uvedkommende ikke kan aflæse dit kortnummer eller andre informationer under transaktionen med PBS.

Vi tager forbehold for en åbenlys prisfejl, tastefejl, prisændringer samt for udsolgte og udgåede varer, vi ikke kan skaffe mere. 

Levering

ILVA Max Jessen vil bestræbe sig på at afsende bestilte lagervarer samme dag, når ordren er modtaget senest kl. 15:00 på hverdage. 

Ordrer, der er modtaget efter kl. 15:00 på hverdage eller på lørdage og helligdage, vil blive afsendt den efterfølgende hverdag.

Fragtpriser 
Click & collect- afhentning i forretningen eller på lager Gratis. Du kan hente din vare, så snart du har modtaget en bekræftelse på, at varen er klar til afhentning.
Gratis forsendelse med GLS af mindre pakker ved køb over 499,-. 
Gratis levering til kantsten ved køb af møbler over 3.000,-
Indbæring 599,- (Bemærk indbæring kan ikke bestilles til ikke brofaste øer.)
VIGTIGT
Af arbejdsmiljømæssige hensyn kan tunge varer over 70 kg. kun leveres, hvor der er muligt at anvende tekniske hjælpemidler. Ellers leveres varen kun til første forhindring, der opstår på fragtmandens vej fra bilen til gadedøren. 
Vi gør vores bedste, men kan ikke garantere indbæring, hvis forholdene ikke tillader det.
Ved indbæring leverer dine varer på det sted på adressen, som du har bestemt – forudsat at der er fri passage.
Inden vi leverer dine varer, bedes du derfor sikre, at der er fri og uhindret adgang til det sted i boligen, hvor dit møbel skal placeres.
Det vil sige, at varen kan passere trappeopgange, døråbninger, entré og lignende.
Hvis vi ikke kan levere varen af pladsmæssige årsager, og varen skal tages med retur, tilbageholder vi leveringsgebyret, og der bliver også opkrævet leveringsgebyr for en evt. ny levering.
Af arbejdsmiljømæssige hensyn kan tunge varer på over 70 kg kun leveres, hvor det er muligt at anvende tekniske hjælpemidler – og ellers kun til første hindring.
Vi har desværre ikke mulighed for at skille en vare ad på adressen. .
Indbæring og montering 949,- - ved flere enheder 250,- pr enhed. - kun ved handel i forretningen eller efter aftale.
Indbæring, bortskaffelse af gamle møbler 1.199,- kun ved handel i forretningen eller efter aftale.
Indbæring, montering og bortskaffelse 1.549,-. kun ved handel i forretningen eller efter aftale. (Som virksomhed skal vi betale på genbrugspladsen- som privat er dette gratis)

Levering til ikke brofaste øer:
ILVA Max Jessen leverer til færgeterminal på normale betingelser, køber står selv for transport derfra. Dette gælder også Grønland og Færøerne. Kontakt evt. os venligst på 98335333.

Afdækning af gulve inden levering
Bemærk venligst at vores chauffører ikke må tage deres sikkerhedssko at under indbæring. Det kan derfor være en god ide at afdække gulvet, inden chaufførerne ankommer på adressen.
Dette skal være gjort inden ankomst på adressen. ILVA Max Jessen kan ikke drages til ansvar for evt. rengøring af gulvtæpper eller gulvbelægning ved mangelfuld afdækning.

Udstillingsmodeller er normalt kun 1 stk. af hver vare og vi forbeholder os ret til mellemsalg. Handel er ikke bindende før du modtager en bekræftelse på, at varen er på lager.
Der er ingen returret på udstillingsmodeller. 


Bestillingsvarer leveres efter nærmere aftale, normalt op til 5-10 uger og er uden ombytnings- og fortrydelsesret

ILVA Max Jessen sørger for levering med egne biler og chauffører, GLS eller fragtmand (med mindre andet angives) til modtager på den dato der er ønsket i bestillingen. Rettidig levering forudsætter dog at GLS eller fragtmand overholder dag-til-dag levering. Såfremt der opstår forsinkelser hos vore biler, GLS eller fragtmand, vil dette tilsvarende forsinke leverancen i forhold til den ønskede leveringsdato. Egne biler, GLS og fragtmands kvalitetsmål omkring leveringssikkerhed er minimum 97% for pakker og minimum 99% for pakkepost. Bemærk dog at disse procentsatser er gennemsnitlige, og kan dække over store lokale og tidsbegrænsede variationer. ILVA Max Jessen kan ikke drages til ansvar for forsinkelser hos GLS eller fragtmand. I tilfælde af meget forsinkede (adskillige dage) eller decideret udeblevne leverancer, fremsender ILVA Max Jessen naturligvis en ny leverance uden beregning.
Møbler leveres af fragtmand til kantsten. Chauffør eller Fragtmand kan kontakte kunden 1 time inden leveringen eller efter aftale.

Levering til Bornholm og visse småøer er ikke omfattet af GLS eller fragtmandens målsætning om dag-til-dag levering, idet forsendelser til disse områder i nogle tilfælde, kan vare 2 dage. ILVA Max Jessen tager altid udgangspunkt i dag-til-dag levering for lagervarer. Som afsender kan du evt. vælge leveringsdatoen én dag tidligere for at kompensere for dette.

Levering af møbler til udlandet samt ikke brofaste øer efter aftale. Kontakt os venligst terndrup@ilva.dk eller 98335333 og aftal forsendelse.

Reklamationsret

ILVA Max Jessen yder 2 års reklamationsret i henhold til købeloven, omfattende fabrikations- og materialefejl, der konstateres ved varens normale anvendelse. Reklamationsretten dækker ikke fejl, skader eller slitage, direkte eller indirekte opstået som følge af forkert betjening, ringe vedligeholdelse, vold eller uautoriserede indgreb. Reklamation over fejl og mangler, som bør opdages ved sædvanlig undersøgelse af varen, skal meddeles ILVA Max Jessen indenfor rimelig tid på mail service@maxjessen.dk med billeder af varen.
Varen kan efterfølgende returneres efter aftale for reparation, ombytning eller efter aftale evt. kreditering. I forbindelse med reklamationssager afholder ILVA Max Jessen returneringsomkostninger i rimeligt omfang.

Ombytning:

Varen kan ombyttes hos:

ILVA Max Jessen
Industrivej 2
9575 Terndrup

Bemærk: Der er ingen ombytnings eller fortrydelsesret på specielle bestillingsvarer samt udstillingsmodeller.

Reklamation:

Ved fejl, mangler eller evt. udeblevne leverancer bedes henvendelse rettet til

ILVA Max Jessen
Industrivej 2
9575 Terndrup

eller terndrup@ilva.dk eller 98335333.

Varereturnering:

ILVA Max Jessen 
Hadsundvej 54
9575 Terndrup

Varereturnering foregår til denne adresse. Returfragt betales af kunde – bemærk at vi ikke modtager pakker sendt pr. efterkrav. Der er ingen returret på udstillingsmodeller.
Varen må ved returnering ikke være beskadiget eller være brugt. Er varen ikke som ny og i original emballage, kan det betyde en værdiforringelse af denne og vi forbeholder os ret til, at du kun får en del eller intet af købesummen tilbage. Der er ingen returret på bestillingsvarer.
Returnering kan også ske ved at nægte modtagelse eller aflevere varen personligt hos os, hvis fyldestgørende informationer følger pakken – eksempelvis kopi af ordrebekræftelse, registreringsnummer og kontonummer for bankkonto, hvortil refusion kan foregå, kopi af evt. forudgående korrespondance mv.

Refusion

I tilfælde af aftalte dekorter, returnerede varer eller forudbetalte varer, som afbestilles før afsendelse, skal der ske en hel eller delvis refusion af købesummen. Refusion sker normalt altid ved bankoverførsel, og ILVA Max Jessen har derfor brug for oplysninger om registreringsnummer og kontonummer for din bankkonto. Disse oplysninger er ikke følsomme, og kan uden videre oplyses pr. email eller anden traditionel korrespondanceform.

Fortrydelsesret

Der er 14 dages returret på varerne, regnet fra den dag de modtages. Hvis du vælger at fortryde et køb, skal du blot returnere varen i væsentligt samme stand og mængde som du modtog den. Når varen er modtaget retur og godkendt, refunderes købsprisen til din konto indenfor få dage. Omkostninger til returnering skal du selv afholde.

Fortrydelse skal anmeldes til os senest 14 efter købet og fra fortrydelsen skal I senest 14 dage efter returnere forsendelsen.

Meddelelsen skal gives pr. mail på terndrup@ilva.dk. I meddelelsen skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret. Du kan også vælge at benytte vores standard fortrydelsesformular og sende med retur.

Hvis dit køb er foretaget efter mål opgivet fra dig eller hvis varen er specialfremstillet, er der ingen fortrydelse eller returret.
Hvis du har købt et møbel med et stof eller læderbetræk valgt i bolighusets stofkollektion, vil der ved returnering eller annullering blive modregnet et afbestillingsgebyr på 25%.
Hvis varen allerede er sat i produktion hos vores leverandør, vil der ved afbestilling modregnes et gebyr på 25%. 
Vi tager dette afbestillingsgebyr, fordi dit bestilte møbel er speciallavet efter dine ønsker, og fordi vi ikke kan sælge møblet videre til samme pris efterfølgende

Varens stand, når du sender den retur

Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Med andre ord – du kan prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik.

Hvis varen er prøvet udover, hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi.

For at modtage hele købsbeløbet retur, må du altså gøre det samme, som man kan i en fysisk butik. Du må afprøve varen, men ikke tage den i egentlig brug.

Varen skal altid returneres i original emballage.

Klager

Klager kan sendes til terndrup@ilva.dk  Det er også muligt at klage til ODR, via. Følgende link:
http://ec.europa.eu/consumers/odr